Razem możemy więcej – podsumowanie innowacji czytelniczo – kreatywno – integracyjnej

27 czerwca 2025
Celem zajęć innowacyjnych była integracja uczniów z Polski i dzieci spoza Polski (kontynuacja zajęć, które prowadziliśmy w zeszłym roku w ramach konkursu Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji IOM - Agenda ONZ).
W czasie zajęć postawiliśmy nacisk na współdziałanie, szacunek, życzliwość i kreatywność. W drugim półroczu  uczniowie brali udział w takich zajęciach jak:  
- „Niezwykłe właściwości zwykłej soli” - podczas których poznały wartości płynące z codziennych rzeczy dzięki biblioterapii i teatrzykowi kamishibai – „Bajka o soli”. Następnie, wykorzystując masę solną, tworzyły własne prace plastyczne, ucząc się jednocześnie cierpliwości i precyzji;
- „Czy można stworzyć idealny świat?” – uczestnicy, po zapoznaniu się z utworem poetyckim o marzeniach budowali swoje „idealne światy” z klocków LEGO – pełne wyobraźni, różnorodności i współpracy;
- „Dbam o innych (o tolerancji, empatii i  wzmacnianiu poczucia wspólnoty z innymi)” – zajęcia poświęcone takim wartościom jak tolerancja, empatia i wspólnota. Kamishibai „Trzy siostry” stał się punktem wyjścia do rozmów o relacjach międzyludzkich. Dzieci brały także udział w zajęciach konstrukcyjnych, budując wspólne struktury ze słomek – symboliczne mosty porozumienia.
- „Bawmy się razem” – zwieńczeniem cyklu zajęć była gra terenowa, w której kluczowe było współdziałanie, komunikacja i wspólne rozwiązywanie zadań, a to doprowadziło do odnalezienia ukrytego skarbu.
Wspólne działania pokazały, że mimo różnic kulturowych dzieci potrafią świetnie współpracować, wspierać się i tworzyć razem – zarówno w świecie wyobraźni, jak i w realnych wyzwaniach.
       
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.