Zajęcia w ramach projektu IOM „Razem możemy więcej” (2)
Kolejne działania projektowe „Razem możemy więcej”, związane z konkursem Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji IOM - Agenda ONZ, również nastawione były na integrację uczniów z migracji ze społecznością lokalną.
Zajęcia, w których uczestniczyli nasi uczniowie bazowały na pracy w grupach. Uczestnicy po wysłuchaniu tekstu „Trzeba będzie” (spotkanie z teatrzykiem kamishibai) i rozmowie zainspirowanej opowieścią przystąpili do kreatywnej pracy. Za pomocą techniki kolażu tworzyli wizję nowego, lepszego świata. Zadanie miało uświadomić uczniom, że działając wspólnie i ponad podziałami narodowościowymi, można zmieniać świat na lepszy.
Ponad jakimikolwiek podziałami znajdują się również między innymi sport i zabawa. Te właśnie aktywności zaproponowaliśmy na kolejnych zajęciach. Uczniowie mieli za zadanie pokonać tor przeszkód. Tu liczyły się zarówno indywidualne umiejętności, jak i współpraca oraz wzajemna życzliwość.
Życzliwość stała się też głównym tematem następnych warsztatów. Ich celem było między innymi budowanie prawidłowych relacji i więzi społecznych. Uczniowie w atmosferze wzajemnej życzliwości bawili się razem przy muzyce, a potem tworzyli wspólne dzieło – drzewo życzliwości, na którym znalazły się miłe słowa w różnych językach. Inspiracją do tych zajęć stał się wiersz „Tak i siak” M. Strzałkowskiej.